In de drinkwatersector wordt gewerkt aan een sectorale arbeidsmarktbenadering. Het doel is om de drinkwatersector meer bekend te maken bij een breder publiek.
Dit moet de drinkwatersector helpen om meer mensen te interesseren om in onze sector te komen werken. Aan het woord is Wendy Vermeulen projectleider van het project sectorale arbeidsmarktbenadering
Wendy: "In december hebben we jullie kennis laten maken met onze creatieve samenwerkingspartner SteamTalmark. Zij zijn de partij die de visuele handjes en voetjes gaan geven aan de kennismaking met onze sector als (lokale) werkgever voor heel Nederland, een werkgever met een groot diversiteit aan functies.
We hebben de afgelopen maanden niet stil gezeten en zijn aan de slag gegaan met het formuleren van onze communicatiestrategie voor de arbeidsmarkt. Deze strategie gebruiken we als kapstok voor de verdere uitwerking van onze boodschap en de bijbehorende visuele uitingen. Om tot een strategie te komen is een belangrijk onderdeel dat SteamTalmark onze sector goed leert kennen, het houden van interviews met verschillende medewerkers in verschillende functies is daar een onderdeel van.
Korte conclusie na het houden van de interviews: aan passie voor ons product en gedrevenheid geen gebrek! Van monteur tot HR manager tot monsternemer tot directeur, we staan (en gaan) voor het lekkere drinkwater wat we maken. We zijn ook kritisch waar nodig en niet bang om onze mening te geven, maar SteamTalmark heeft kennis gemaakt met een sector die met trots hun product produceert. Er is genoeg informatie verzameld om de komende tijd te werken aan een passend en creatief 'visitekaartje' om achter te laten op de arbeidsmarkt. We hebben veel zin om de passie, gedrevenheid en diversiteit van onze sector met Nederland te kunnen delen!"
Lees ook:
Arbeidsmarktbenadering drinkwatersector: 'Dit is onze creatieve samenwerkingspartner'
Sectorale arbeidsmarktbenadering drinkwater